27 December 2005

Gladiator vs Braveheart

dedua nie adalah oscar winner..dedua citer berkenaan hero yg berjuang menentang kezaliman..dedua hero memaparkan 'revenge' adalah perjuangan mereka....dedua hero kehilangan orang tersayang..dedua hero buatkan aku terpacak kat depan tv sampai dekat kul 2 pagi...dedua hero adalah lelaki macho yg ko takkan bosan menatap keperwiraan mereka di layar perak...cuma satu jekk yg membezakan dedua hero nie...aku memang takleh miss sumer citer mel gibson sebab aku memang suker giler ngan cara lakonan dan filem mamat nie...manakala russell crowe..aku tak penah tengok filem dia..sebab aku dah cop dia nie 'tak besh' langsung..!! sebab apa..? sebab dialah punca rumahtangga meg ryan berpecah...hahhaha...emo betul ler aku nie..hheheh...

braveheart aku tengok kat tv 4-5 bulan yg lalu...manakala gladiator plak pada hari raya christmas yg lalu..kat tv gak..hehhe...braveheart memaparkan perjuangan scottish menentang penaklukan english di scotland manakala gladiator pula kisah penentangan seorang panglima agung rome yang menjadi hamba dan seterusnya menjadi gladiator terhadap kezaliman maharaja ketika zaman roman emperor

braveheart mampu membuatkan aku menangis...gladiator plak menjadikkan jiwa aku memberontak ....:D

He who fought, fought for freedom. - Braveheart

A general who became a slave. A slave who became a gladiator. A gladiator who defied an emperor - Gladiator